Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
The book examines military paintings in France in the 1850s and 1860s, when the genre experienced a new lease of life. It recreates the paintings' art-historical, historical and social context, and considers the explosion of military subjects in their own right rather than as a consequence of war reporting. The paintings' entertainment value effectively communicated political agendas, catering to the emerging phenomenon of mass spectatorship and giving rise to innovative compositions. The book also looks at the other side of the artistic spectrum, proposing that smaller formats adapted the sentimental techniques of military memoirs to focus on the soldiers' experiences of warfare and to elicit a critique of war.
War in art. --- History painting, French --- French history painting --- France. --- military painting. --- Armed Forces in art.
Choose an application
Les images des guerres anciennes ou contemporaines, par la une des journaux, les jeux vidéo, le cinéma, nous sont devenues presque familières. Quelles sont les conséquences de cette proximité pour un enfant, un adolescent, un adulte ? Que signifie voir la guerre aujourd'hui et comment l'aborder quand on est photoreporter, artiste, médiateur, enseignant ? Ce volume expose des visions multiples, celles de philosophes, chercheurs, artistes, enseignants. Il propose un parcours en trois étapes : les tensions entre proximité et écart face à l'horreur de la guerre, la transmission mémorielle des expériences de la guerre et l'impact physique, corporel, des représentations de la guerre sur le spectateur. Un deuxième volume est consacré aux visées [4e de couv.]
War in art --- War in literature --- War in mass media --- Mass media and war
Choose an application
Les images des guerres anciennes ou contemporaines, par la une des journaux, les jeux vidéo, le cinéma, nous sont devenues presque familières. Quelles sont les conséquences de cette proximité pour un enfant, un adolescent, un adulte ? Que signifie voir la guerre aujourd'hui et comment l'aborder quand on est photoreporter, artiste, médiateur, enseignant ? Un premier volume est consacré aux visions. Ce second volume donne la parole à deux philosophes des arts et de l'image, à un historien et à trois spécialistes de la littérature et du langage. Avec des cadres conceptuels différents, ces chercheurs ont une visée commune : mieux voir, mieux comprendre ces représentations, l'éducation à l'image, médiatique ou artistique. [4e de couv.]
War in art --- Mass media and war --- War in mass media --- War and education
Choose an application
"In Insurgent Aesthetics Ronak K. Kapadia theorizes the world-making power of contemporary art responses to US militarism in the Greater Middle East. He traces how new forms of remote killing, torture, confinement, and surveillance have created a distinctive post-9/11 infrastructure of racialized state violence. Linking these new forms of violence to the history of American imperialism and conquest, Kapadia shows how Arab, Muslim, and South Asian diasporic multimedia artists force a reckoning with the US War on Terror's violent destruction and its impacts on immigrant and refugee communities. Drawing on an eclectic range of visual, installation, and performance works, Kapadia reveals queer feminist decolonial critiques of the US security state that visualize subjugated histories of US militarism and make palpable what he terms "the sensorial life of empire." In this way, these artists forge new aesthetic and social alliances that sustain critical opposition to the global war machine and create alternative ways of knowing and feeling beyond the forever war"--
Militarism --- Multimedia (Art) --- Drone aircraft --- War in art. --- Art, Modern --- Social aspects --- In art. --- United States --- Foreign relations
Choose an application
World War, 1914-1918 --- World War, 1914-1918 --- Art and society --- War in art. --- World War, 1914-1918 --- History --- Pictorial Works. --- Dix, Otto,
Choose an application
Des chercheurs en sciences humaines (philosophie, psychanalyse, études théâtrales ou encore performance studies), liés par un intérêt commun pour la littérature et le théâtre, examinent le fait de "dire les guerres" dans ses dimensions de performance et de performativité. ©Electre 2019 Ce livre s'adresse à ceux qui s'intéressent aux manières inventées par les hommes pour dire et penser les guerres, et qui ne jugent ni suffisantes, ni satisfaisantes, les catégories usées de l'indicible, de l'inexprimable, de l'irreprésentable, qui concourent à bloquer l'exercice de la pensée critique. Des chercheurs en sciences humaines se prêtent ici à l'exercice consistant à examiner le fait de « dire les guerres » dans ses dimensions de performance et de performativité. Relevant de diverses disciplines - philosophie, psychanalyse, études théâtrales, Performance Studies, recherches sur l'Inde ancienne... -, ils ont pour point commun d'avoir la littérature et le théâtre en partage. Leur regard critique se porte sur ce qui s'effectue par les actes de dire, d'écrire, de former des concepts, de créer des manières d'exprimer l'expérience extrême des guerres et de résister aux dévastations psychiques et sociales qu'elles entraînent. Certains d'entre eux furent proches de Nicole Loraux, dédicataire de ce livre. Les travaux de cette helléniste et anthropologue de la Cité grecque témoignent en effet d'une attention très vive portée à l'efficacité des mots pour dire ou nier les guerres, et à celle des écrivains pour inventer des manières de lutter contre l'oubli.
Guerre -- Dans l'art --- Performatif --- Art de performance --- Dans l'art --- War in art --- Performative (Philosophy) --- Performing arts --- War and theater --- Guerre --- Performatif. --- Art de performance. --- Dans l'art.
Choose an application
European Renaissance Festivals are noted for their extravagance, for their inherited classical culture, and as evidence of how court and civic spectacles could express political, religious, social, and economic aspirations. In this new monograph, the accent is firmly on the violent context of Magnificence: it examines how war affected the minds and practice of both artists and princes, and shows how victims and their suffering were as prominent in festival as were conquerors and their projections of victory. What emerges here is the dark side represented in princely entries where imperial ambitions are built upon civic devastation and where myths elaborate and expose their ambiguous nature and message. Artists and poets collaborated in bringing victory and violence together: Mantegna and Durer in triumphal processions; Frans Floris and Rubens on the canvases they created for triumphal arches, where mythology was put to work to arouse excitement for deeds of heroism and death, while engravers depicted scenes of war and destruction to accommodate contemporary taste.
History of civilization --- History of Europe --- wars --- festivals --- violence --- triumphs --- joyous entry --- anno 1400-1499 --- anno 1500-1599 --- anno 1600-1699 --- Festivals --- Renaissance --- War and civilization --- Civilization and war --- Civilization --- Revival of letters --- History, Modern --- Civilization, Medieval --- Civilization, Modern --- Humanism --- Middle Ages --- Days --- Manners and customs --- Anniversaries --- Fasts and feasts --- Pageants --- Processions --- History --- 930.85.44 --- 940.20 --- 940.20 Geschiedenis van Europa: Nieuwe Tijd--(16de-18de eeuw) --- Geschiedenis van Europa: Nieuwe Tijd--(16de-18de eeuw) --- 930.85.44 Cultuurgeschiedenis: Renaissance --- Cultuurgeschiedenis: Renaissance --- Renaissance. --- History. --- Guerre et civilisation --- Histoire. --- Dans l'art. --- Festivals. --- War and civilization. --- War in art. --- Europe. --- War in art --- Festivals - Europe - History --- War and civilization - Europe - History --- festivals [celebrations]
Choose an application
Iconografie --- Snayers, Pieter --- oorlogen --- iconografie --- Iconography --- wars --- iconography --- 736.5 --- schilderkunst --- België --- 17e eeuw --- schilder-en tekenkunst, België, barok en rococo (17e en 18e eeuw) --- Tachtigjarige oorlog (1568-1648) --- Snayers, Peter --- 17de eeuw --- Nederlanden --- 75.034 --- barok --- schilderkunst - barok, koloniale stijl, renaissance en rococo --- War in art --- Painting [Baroque ] --- iconografie. --- oorlogen. --- Tachtigjarige oorlog (1568-1648). --- Snayers, Peter. --- 17de eeuw. --- Nederlanden.
Choose an application
Bilder des Krieges sind ein dominantes Thema in der griechischen und römischen Kunst. Darstellungen von Kriegertum und Kampf sind visuelle Zeugnisse sozialer Ideale, öffentliche Siegesdenkmäler sind Faktoren der politischen Herrschaft. Nachdem die Forschung eine große Zahl einzelner Denkmäler und Gattungen von Bildwerken untersucht hat, wird in diesem Buch eine Synthese vorgelegt, in der die unterschiedlichen Konzepte und Wahrnehmungen des Krieges von der griechischen Frühzeit bis zur späten römischen Kaiserzeit kontrastiv gegeneinander gestellt werden. Dabei werden nicht nur die Funktionen der Bildwerke für die explizite Verherrlichung von Sieg und Ruhm dargestellt, sondern vor allem auch die ambivalenten impliziten Triebkräfte untersucht, die der kriegerischen Gewalt als Motivationen zugrunde liegen. In vier Kapiteln wird jeweils eine dieser Motivationen als prägende Kraft in einer Epoche des antiken Kriegswesens vor Augen geführt: Archaisches Griechenland: Glanz und Exzess des kriegerischen Heldentums; Klassisches Griechenland: Impulse und Risiken der politischen Identität; Alexander der Große bis Augustus: Ambition und Manifestation universaler Herrschaft; Römische Kaiserzeit: Imperiale Ideologie und militärische Realität. Images of war in Greek and Roman art reveal much more than the mere veneration of victory and glory. This book examines ancient Greek and Roman sculpture and memorials to reveal the ambivalent motivating forces that underlie the violence of war to this day: individual heroism, political identity, universal rule, and imperial ideology.
War in art. --- Art, Greek --- Art, Roman --- War and civilization. --- Antiquities. --- Themes, motives. --- Archaeological specimens --- Artefacts (Antiquities) --- Artifacts (Antiquities) --- Specimens, Archaeological --- Material culture --- Archaeology --- Civilization and war --- Civilization --- Roman art --- Classical antiquities --- Greek art --- Art, Aegean --- Art, Greco-Bactrian --- Bildkunst. --- Heldentum. --- Krieg. --- Political ideology. --- Politische Ideologie. --- heroism. --- visual art. --- war. --- HISTORY / Ancient / General. --- Guerre --- --Art --- --Rome ancienne --- --Grèce ancienne --- --Bildkunst. --- Art --- Rome ancienne --- Grèce ancienne
Choose an application
War in art --- Picasso, Pablo, --- Guernica (Picasso) --- Koude Oorlog --- Spaanse burgeroorlog (1936-1939) --- Wereldoorlog I --- Wereldoorlog II --- briefwisseling --- duif --- geschiedenis --- kunsthandel --- modernisme --- oorlogen --- vrede --- Lhuisset, Émeric --- Picasso, Pablo --- 19de eeuw --- 20ste eeuw --- Duitsland --- Frankrijk --- Spanje --- andere vogels: duif --- oorlogen. --- modernisme. --- geschiedenis. --- Koude Oorlog. --- vrede. --- andere vogels: duif. --- Spaanse burgeroorlog (1936-1939). --- Guernica (Picasso). --- briefwisseling. --- kunsthandel. --- Wereldoorlog I. --- Wereldoorlog II. --- Picasso, Pablo. --- Lhuisset, Émeric. --- 19de eeuw. --- 20ste eeuw. --- Spanje. --- Frankrijk. --- Duitsland.
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|